iljahanssen.reismee.nl

blij

Hee! Er is alweer een nieuwe week voorbij in Amerika, dus tijd voor een nieuwe blogpost. Ik heb het hier heel erg naar mn zin en ik heb echt het gevoel dat ik hier hoor. Iedereen is hier zo aardig en leuk. Maandag had ik mijn eerste oefentoernooi volleybal in Whitehall. Hoewel ik slecht ben in volleybalgging het opzich best oke. Ik heb een leuk team en vind het leuk om te volleyballen. Dinsdag had ik training en ging ik in de avond uiteten met mn gastzus en een vriendin. In de avond hebben we een halve film gekeken. Woensdag had ik overdag training en in de avond ging ik naar school om wat docenten te ontmoeten. Ook heb ik mn kluisje gekregen en ik heb echt een typisch amerikaans kluisje, super leuk! Donderdsg speelde het vasity team van onze school. Het gaat er veel profesioneler aan toe dan in Nederland. Het volkslied wordt gespeeld en alle spelers worden opgeroepen. Ik moest onze spelers beoordelen op hun serve receive. Op de tergweg hebben we bij mc donalds gegeten. We gaan trouwens naar de wedstrijden met een amerikaanse schoolbua. Ik ga naar school met de auto van mn gastzus, dus leuk dat we tijdens de wedstrijden in schoolbussen rijden. Vrijdag speelde het football team van onze school. Voor de wedstijd heb ik meegeholpen in de concessions stand en daarna ben ik de wedsrijd gaan kijken met vrienden. Dit was de eerste keer dat ik een football wedstijd zag, dus ik moest aan iedereen de hele tijd de regels vragen haha. Zaterdag ging ik eerst naar familie om samen te koken. In de avond ben ik met mn gastzus en twee jongens naar de mall gegaan, uiteten en naar de film geweest. Het was heel leuk. Vandaag is mn nichtje jarig en heb ik even met haar gebeld. Ik had het daar wel moeilijk mee. Toen ik aankwam in NY kreeg ik een berichtje dat ze botkanker heeft. Ik baal er echt van dat ik niet bij mn familie kan zijn om ze te steunen. Maar ik kan niets aan de sitautie veranderen, dus proberen er niet zo veel aan te denken! Vandaag ben ik naar de kerk geweest. Daarna naar de parade waar mn gastzus aan meedoet. De parade begint altijd met de amerikaanse vlag. Je moet dan je hand op je borst leggen. Er waren wat mensen die dat niet deden en er waren menaen die er serieus kwaaad om werden. Amerika is echt een nationalistisch land merk je wel weer. In de middag ben ik naar de mall geweest, laborday sale!! Er was grote sale bij victoria's secret dus ik heb even ingeslagen. Ook heb ik schoenen en een tas gekocht. Ik heb net een Hollandse appeltaart gebakken voor mn gastmoeder die morgen jarig is. Het eten hiet vind ik echt lekker. Mn gastouders kunnen lekker koken. Amerikanen gebruiken wel op alles veel boter, zoals popcorn en mais. Echt smerig. Maar voor de rest is het eten echt lekker. Morgen heb ik nog vrij omdat het labor day is en dinsdag begint mn school. Voor de eerste keer i mn leven dat ik zin heb om naar school te gaan haha. In het weekend ga ik 2 dagen naar Madison,voor een badger game en naar de Iron Man, waar mijn gastbroer aan meedoet. Ik ga er een einde aan maken, want ik heb teveel getypt dan dat mn dyslectische hersenen aankunnen. Kus ilja

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active