iljahanssen.reismee.nl

homecoming en meer

Hee!

Tijd voor weer een nieuwe update, want ik heb weer veel meegemaakt hier.

15 September begon de homecoming week op mijn school. Homecomingweek is een week waar je elke dag verkleed naar school gaat, activiteiten op school hebt, toeleeft naar de Football wedstrijd op vrijdagavond en eindigt met een dans.

De verkleedthemas waren, twinday, genderblender, murica, surf snow and sun en op de vrijdag Lincoln kleding. De activiteiten die we deden waren een miss-competitie voor jongens (verkleed als meisjes hahha), jongensvolleyball, meisjesfootball, lipsync, peprally en zandvolleyball. Ik deed onderandere mee aan football, maar ik begrijp de regels nog niet helemaal. Het is heel ingewikkeld met wisselende offense en defence en yards. Dus ik vroeg de hele tijd 'is this good?' haha. Ook als we naar footballwedstrijden gaan van onze school, klap ik gewoon wanneer iedereen klapt, maar ik begin het te begrijpen. Op vrijdag hadden we maar een halve dag les. We hadden verschillende peprallys en uiteindelijk werd de winnaar bekend gemaakt. Normaal winnen de seniors altijd, maar voor het eerst hadden de juniors gewonnen, yeah! We gingen met zelfgemaakte wagens door het dorp rijden met een optocht, waar iedereen naar ons zat te kijken. Er waren veel verschillende wagens van groepen en ik zat op de junior wagen. In de avond was de football wedstrijd van onze school waar iedereen na toe ging. Vlak voor de wedstrijd gingen we weg, om ons klaar te maken voor het schoolfeest. Het schoolfeest hier was heel anders dan de feesten die ik gewend ben, maar het was heel leuk geweest. Nadat het schoolfeest was afgelopen, zijn we met wat vrienden gaan ontbijten in een stadje in de buurt. Gotta love alle restaurant die 24/7 open zijn.

Letterlijk alles is hier trouwens drive tru. Pinautomaten, fastfood, koffiebarretjes etc. Ik ga sowieso een paar keer per week uiteten met vrienden, want alles is heel goedkoop. Ok na de volleybalwedstrijden gaan we met het hele team ergens eten. Ik volleybal nog steeds elke dag. 2u training per dag en 2 keer per week een wedstrijd of toernooi.

Het eten is hier echt super lekker. Bijna elke avond wordt er wel iets gebakken. Veel bacon en kaas, pannenkoeken, hamburgers. Gelukkig heb ik goede genen waardoo ik niet dik word van eten!! Maar ze hebben hier ook veel gezonde dingen. Op school krijgen we iedere middag warm te eten, wat me wel heel erg bevalt

Qua schoolwerk gaat het ook heel erg goed. Ik hoef nooit te leren voor iets. Het niveau ligt hier veel lager dan in Nederland. Bij economie hebben we net geleerd hoe we de omzet moeten berekenen, haha. Als ik iederen vertel dat ik in Nederland 3u per dag leerde, zijn ze helemaal in shock.

Iedereen vraagt me vaak of ik dingen over Nederland wil vertellen, wat ik heel erg leuk vind. Ze willen allemaal naar Nederland als ik ze vertel over onze drugs, sigaretten en drank haha. Ik heb echt een andere kijk op Nederland gekregen sinds ik hier ben.

Morgen ga ik naar een universiteit hier in de buurt om te kijken, heel veel zin in. Verder heb ik het nog steeds heel erg naar mijn zin hier en ik kan me nu echt nog niet voorstellen om weer in Nederland te wonen ahhhaha.

Kus Ilja

Reacties

Reacties

bianca

Top verhaal...fijn te horen dat het je goed bevalt daar !!!
p.s. proficiat met je papa

jos

Hi Ilja, kennen ze in amerika proefwerkweken of doen ze daar niet aan? Gisteren zijn we naar Gio's geweest, heeerlukkkkk.

d'nne pap

hugo

hoi Ilja, vinden alle kinderen school ook zo makkelijk?

hugo

Rob

Geniet maar hier is het leven serieuzer

Kay

Hoi Ilja! Haal jij betere punten voor Engels dan de kinderen uit je klas?!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active