iljahanssen.reismee.nl

weer een update!

Hee allemaal!

De eerste week van februari was het black and friday(schoolkleuren) week op onze school. Tijdens deze week is er elke dag een thema als wat je verkleed moet gaan; superhero, tacky tuesday, heatwave wednesday, classcolor thursday, en op vrijdag de schoolkleuren. Het is heel grappig om iedereen verkleed naar school te zien gaan. Tijdens deze week vallen veel lessen uit en hebben we peprallys. Dit zijn allerlei spellen. De klas die won mocht als eerste in lunchline voor de hele week.

Een paar weken geleden kreeg ik ook te horen dat mijn oudoom onverwachts was overleden. Ik heb het hier heel moeilijk mee gehad en op dit soort momenten baal ik er echt heel erg van dat ik niet bij mijn familie kan zijn.

Ook heb ik meegedaan met FBLA regionals. Hierbij moet je een test maken naar een onderwerp wat jij interessant vind. Ik had gekozen voor banking and financial systems. Alle scholieren die hieraan meedoen komen bij elkaar op een school en je gaat dan allemaal die toets maken. Ik was 4e van de regio geworden.

In januari en februari heb ik elke dag 2 uur basketball training gehad met natuurlijk veel wedstrijden. Ik heb inmiddels ook voor de eerste keer gescoord! Basketball is echt een van mijn nieuwe favoriete sporten geworden, ik vind het echt een leuke sport. Het basketballseizoen is nu afgelopen, en ik zit nu in het offseason. Over 2 weken begin ik met softball. Van deze sport weet ik totaal niks. Ik weet nog dat ik met mijn vader een keer in Chicago naar een baseball wedstijd gingen, maar we waren halverwege de wedstijd weggelopen, omdat we geen idee hadden hoe de sport ging. Dus softball belooft wat te worden haha. Het verschil tussen softball en baseball is, kort door de bocht, dat er bij softball een grotere bal is en een kleiner veld.

Vorig weekend ging ik naar het vakantiehuis van vrienden, wat twee uur van mijn huis vandaan ligt. We hebben het hele weekend spelletjes gespeeld en films gekeken. Ook gingen we op een snowmobile (scooter voor op de sneeuw), dit was heel gaaf. En zijn we even gaan ijsvissen. Heel veel Amerikanen doen trouwens aan vissen. In de zomer gewoon vissen en in de winter ijsvissen.

Ondertussen ga ik vaker dan niet naar school in een joggingsbroek of leggings. Niemand intereseert het hier hoe ze eruit zien, sommige mensen komen zelfs in de sloffen naar school. Ik kan er wel aan wennen! Ook ben ik inmiddels een pro om met alleen een vork mijn avondeten te eten, op een kartonnen bord, voor de tv.

Vandaag had ik de ACT. Dit is een standdaard toets voor alle Amerikaanse scholieren, bestaande uit lezen, engels, schrijven, wiskunde en scheikunde. Hoe hoger je score is, hoe meer colleges je willen accepteren, en het geeft natuurlijk een indicatie van hoe slim je bent. Ik hoefde de toets niet te maken, maar ik heb het toch gedaan, omdat ik benieuwd was was mn score zou zijn. En omdat ik de rest van de dag niet naar school hoefde :). Ik kreeg helaas geen extra tijd voor mijn dyslexie, dus ik heb veel vragen niet kunnen invullen haha.

Kus, Ilja

Reacties

Reacties

Bianca

He Ilke,
Heerlijk die bloggen lezen van je... mis je....
Verheug me erop je in de zomer te zien en kijken hoe je veranderd bent... hihi...
x x x x Bianca

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active