iljahanssen.reismee.nl

Kansas City en Prom

Hee!

Een paar weken geleden zijn we naar Kansas City gereden, wat 8u van ons huis vandaan is. Mijn gastbroer woont hier en hij liep dat weekend een marathon, dus besloten we om hem op te zoeken. Mijn gastbroer eindigde als 6e in de marathon. De rest van de dagen hebben we vooral door de stad gelopen en de stad bezichtigd. Tijdens het winkelen kwamen we een bloemenwinkel tegen genaamd "Dutch Flowers". Natuurlijk moest ik hier heen. Het bleek dat de eigenaresse Nederlands was, en ik heb ook met haar in het Nederlands gepraat voor een tijdje. Het was zo raar om Nederlands te praten terwijl mijn gastgezin erbij stond. Nadat we de winkel uitliepen was ik ook echt mindblown, ik wist niet meer in welke taal ik moest denken of spreken.

De dag voor prom hoefde ik geen lessen te volgen, want we waren de hele dag de gym aan het versieren voor prom. Dit was heel erg zwaar, en op het einde van de dag kon ik bijna niet meer lopen want mijn voeten deden zo'n pijn. Het is zo grappig om te zien hoe schoolfeesten hier zo verschillend zijn dan in Nederland. Amerikanen besteden veel meer geld aan hun uiterlijk, ze moeten perse een date hebben en alle decoraties worden zelf gedaan.

2 mei was het prom. Hier leeft natuurlijk heel teenage Amerika al maandenlang naartoe. We hadden eerder die week onze nagels laten doen en onze haren laten knippen en verven. Op de dag zelf gingen we vroeg naar Eau Claire om onze haren en make-up te laten doen. Daarna gingen we snel naar huis om onze jurken aan te doen. Vervolgens werd ik opgehaald in een grote truck. We verzamelde met onze groep, wat uit 22 mensen bestond, om fotos te maken. Ik heb nog nooit zo veel fotos van mezelf laten maken op een dag, en mijn wangen deden ook veel pijn haha. Daarna gingen we met de hele groep uiteten bij een restaurant, om vervolgens naar het park te gaan om nog meer fotos te maken.

In een eerde blog was ik vergeten te vertellen dat ik op prom court ben. De hele school stemt op 6 meisjes en 6 jongens van de junior class. De 6 meisjes en 6 jongens met de meeste stemmen zijn op prom court. Ik was er een van dus mocht ik de hele dag een kroontje dragen.

Na nog meer fotos te hebben gemaakt zijn we naar school gereden waar de grand march plaatsvond. Hierbij loop je samen met je prom date het podium op, waar je namen worden omgeroepen en iedereen even de tijd neemt om een foto van je te maken. Daarna moest ik nog een keer door de grand march lopen, maar deze keer met mijn prom court date. Er volgde een ceremonie waar de prom king en queen bekend werden gemaakt. Na de uitreiking werden er nog meer fotos gemaakt. Hierna ging iedereen naar de gym, waar de prom court de dans openden. Daarna werd er door iedereen veel gedanst. Vlak voordat het afgelopen was, zijn we naar een vriendin haar huis gegaan waar we hebben geslapen. De volgende dag moesten we alweer vroeg op, want mijn nichtje deed haar communie.

De rest van mijn tijd ben ik druk bezig geweest met softball. Dit weekend is graduation weekend, waar alle seniors hun diploma krijgen. Hierna heb ik nog twee weken les voordat het mijn laatste schooldag is. Ik kan niet beseffen dat ik alweer bijna naar huis ga...

Dikke kus, Ilja.

Reacties

Reacties

Bianca

Sjat, je zag er geweldig uit in je jurk.. Heb van Jos en Lysianne gehoord dat je weer een nieuwe jurk heb aangeschaft voor de diploma-uitreiking.. wachten vol spanning op de foto's... heb jij je jurken wel binnen voor het vorstenbal van de keemeleers ..hihi..poen...en nog een maandje te gaan.......

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active