iljahanssen.reismee.nl

kerst, nieuwjaar en sneeuwvrij

Hee!

Ik heb weer super veel meegemaakt in anderhalve maand. Veel te veel om allemaal te vertellen, maar ik zal de hoogtepunten bespreken!

Kerst wordt super groot gevierd in Amerika. Iedereen kijkt er al maanden van te voren naar uit. Er worden honderden dollars uitgegeven aan kerstcadeaus en kerstversieringen.

Op 24 december zijn we in de ochtend eerst een uur vrijwilligerswerk gaan doen voor het leger des heils. Toen we terug kwamen zijn we gaan koken en het huis gaan schoonmaken, want de hele familie kwam bij ons thuis. Hierna zijn we ons klaar gaan maken, want om 4 uur gingen we naar de kerk. De kerken hier zijn trouwens niet zo mooi als de Europese kerken, want ze zien er allemaal zo nieuw uit. Na de mis kwam de hele familie naar ons huis toe, waar we allemaal samen eten en cadeautjes aan elkaar uitwisselden.

Voor Christmas morning hadden we allemaal pyjamas gekregen om aan te trekken. Mijn gastouders, gastzussen, gastbroers en ik hadden dus allemaal dezelfde pyjama aan, super leuk !! In de avond keken mijn gastzussen en ik nog een film in bed, maar we vielen al snel in slaap. We werden al om 6 uur in de ochtend wakker, want het was kerstochtend! We zaten met zn allen al vroeg om de kerstboom heen om alle cadeautjes uit te pakken! Dat was heel leuk. Hierna hadden we met zn allen ontbeten. Hierna gingen we wat uitrusten en in de avond hadden we een formeel diner met onze familie. Het begrip formeel dineren is toch wat anders als wat ik vanuit huis heb geleerd. Hier was iedereen binnen een half uur klaar met eten, terwijl mijn familie met kerst urenlang aan de tafel zit met verschillende gangen, wijnen en speciaal eten. In de avond hadden we nog spelletjes met zn allen. Mijn eerste Amerikaanse kerstmis was super leuk, iets om nooit te vergeten.

Een paar dagen na kerst werd ik helaas super ziek, ik had waarschijnlijk een voedselvergiftiging. Oud op nieuw wordt vrijwel niet gevierd in Amerika. Veel mensen liggen al voor 12 uur in bed. Wij deden ook niets speciaals, en in de avond hadden we de balldrop in New York op TV gekeken.

De week erna had ik weer school. Het was hier super koud, namelijk -30C en de gevoelstemperatuur kon oplopen tot -60C. Er ligt hier al ongeveer 2 maanden sneeuw. Daarom had ik ook woensdag sneeuwvrij, mijn eerste sneeuwvrije dag ooit! Ik had niet veel gedaan, geslapen en films gekeken.

Gister was er een belangrijke wedstrijd voor football. Ons sportteam, de Green Bay Packers, hadden een wedstrijd. De winner hiervan zou naar de superbowl gaan. De superbowl is het grootste sportevenement van het jaar, op 1 februari. Helaas hadden de Packers in overtime verloren.

Woensdag is het einde van het semester, wat betekent dat ik al op de helft van het schooljaar ben, de tijd gaat snel!

DIkke kus, Ilja.

Reacties

Reacties

Me

Had geer ouch weurstebreudsjes met keersnach?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active