iljahanssen.reismee.nl

softball en prom voorbereidingen

Hee allemaal!

Zoals gewoonlijk heb ik weer heel veel meegemaakt, en ik zal waarschijnlijk het meerendeel vergeten uit te typen. Ik heb het op het moment heel erg naar mijn zin hier.Ik ben nu zo gewend aan mijn Amerikaanse leven dat ik het denk ik heel moeilijk ga vinden om weer mijn draai te krijgen in mijn Nederlandse leven. Over iets meer dan twee maanden ben ik al weer thuis, de tijd gaat heel snel. Naast mijn familie en vrienden mis ik Nederlands eten. Vannacht had ik zelfs over bitterballen gedroomd. Nederlands spreken wordt ook moeilijker voor me. Als ik Skype met vrienden vind ik het heel raar om Nederlands te praten. Ook heb ik vaak dat ik niet op Nederlandse woorden kan komen, die ik wel in het Engels weet. Ondertussen begrijp ik pounds, ounces, miles, feet, en fahrenheit ook helemaal.

16 Maart begon het softball seizoen. Mijn gastgezin is helemaal softball/ baseball fan. Zo is mijn gastvader coach geweest en heeft mijn gastbroer op in een college team gespeeld. Mijn gastzus is de pitcher van het team, wat betekent dat ze de bal gooit. Ze kan de bal meer dan 100 km per uur gooien, en dat is heel snel. Van alle sporten die ik tot nu toe hier heb gespeeld, gaat softball me het beste af. Het nadeel van softball is dat we het weer heel wisselvallig is, waardoor we tot nu toe nog maar twee wedstrijden hebben gespeeld.

Over het weer gesproken, het weer verbaasd me hier elke dag weer. Zoals ik al eerder zei, het weer is hier een landklimaat. Hierdoor kan het de ene dag heel koud zijn en de andere dag heel warm. Zo sneeuwde het vrijdagnacht ongeveer 10cm, en vrijdagmiddag was het 20 graden. Echt heel bizar.

2 mei is prom op onze school en ik heb er heel veel zin in. De voorbereidingen zijn al in drukke gang. Een paar weken geleden had een jongen uit mijn school me gevraagd of ik zijn date voor prom wilde zijn. Hij had alleaal post-its op mijn locker geplakt met daarop prom? Natuurlijk heb ik ja gezegd! Ook heb ik gelukkig een promdress, en ik kan je vertellen, die zijn niet goedkoop

Wink
Maar hij is wel heel mooi, de back is helemaal bezet met diamanten. We hebben ook al afspraken gemaakt voor onze nagels, ons haar, en we zijn al meerdere keren onder de zonnebank geweest. Prom is echt een van de grootste dagen uit het jaar van Amerikaanse highschoolers. Ze kijken er al maanden naar uit.

Afgelopen maand was ook march madness bezig. Dit is het grootste college basketball evenement van het jaar. Iederen vult brackets in waar ze voorspellen welke teams gaan winnen. Ons basketballteam (UW madison, badgers) waren heel erg goed. Ze hebben het tot de finale gemaakt, maar hebben helaas niet gewonnen.

Morgen ga ik met school twee dagen naar een congres voor FBLA (futue business leaders of America), waar de state competition plaatsvindt. Amerikanen doen trouwens echt alles heel vroeg. Zo vertrekt mijn bus morgen om half 7. Ook heb ik vaak trainingen gehad om 6u 's ochtends, en kijk er niet verbaasd van op om voor 8u met iemand een afspraak te hebben. Helaas ben ik niet echt een ochtendmens, dus dat is een van de weinige dingen waar ik niet aan kan wennen hier.

Dikke kus, Ilja

Reacties

Reacties

Bianca

leuk leuk ilke......mis je x x x bianca

Marly Panayotopoulos

Altijd leuk je verhalen te lezen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active