iljahanssen.reismee.nl

sneeuw, Minneapolis, basketball, Thanksgiving en Black Friday

Hee,

Ik heb weer veel megemaakt, dus tijd voor weer een update!

Toen ik op maandag 10 november wakker werd, lag er een dikke laag sneeuw! Helaas hadden we nog geen sneeuwvrij gekregen, zoals de andere scholen hier in de omgeving. Ik heb het idee dat sneeuw in Amerika minder belastend is dan in Nederland. Want in Nederland doen we heel veel buiten, we vervoeren onszelf vaak buiten. Hier in Amerika ga je van je huis naar je auto, naar het volgende gebouw. Amerikanen zijn veel minder buiten als Nederlanders. Veel Amerikanen dragen ook geen jas, omdat ze toch bijna nooit buiten zijn.

Op manadag was ook mijn eerste basketball training. Het is veel zwaarder dan volleyball. Het is heel veel rennen, sprinten en conditie. Maar ik vind de sport wel heel erg leuk, en ik kan niet wachten om beter en beter te worden. Voor basketball hebben we ook vaak ochtendtrainingen, voor school. Deze beginnnen om 6AM. Ja, ik slaap liever lekker lang uit, maar je moet er wat voor over hebben :). Ik heb ook al mijn eerste paar basketballwedstrijden gehad. Het ging niet helemaal vlekkeloos, zo was ik in mijn eerste wedstrijd aan offence de hele tijd in de lane (je kan hier maar 3sec zijn), haha. Maar ik vind de sport heel erg leuk.

Op vrijdag 14 november vertrok ik met 5 andere kinderen naar MInneapolis, Minnesota voor FBLA national fall leadership conference. Op vrijdag zijn we de hele dag naar de Mall of America geweest. Dit is de grootste mall van Amerika, en hij was heel groot! We hebben hier een aantal uur gewinkeld, gegeten en in een spiegel doolhof geweest en zijn door het pretpark in de mall gelopen. Maar ik heb nog geen fractie van de mall gezien. De mall heeft namelijk een oppervlakte van 230.000 vierkante meter. In de avond zijn we naar de bijeenkomst van onze staat geweest. Tussendoor zijn we in een leuk restaurantje gaan eten, waar ze Nederlandse appeltaart hadden! Ik vind het echt geweldig dat veel winkels hier in Amerika 24U per dag geopend zijn. Zo zijn we in de nacht naar de supermarkt gegaan, omdat we honger hadden. De volgende dag hadden we de hele dag conferentie, wat heel erg interessant was.

16 november was mijn verjaardag. We hadden de hele dag het huis versierd voor kerstmis. Ze kijken hier allemaal veel meer uit naar kerstmis, en ze beginnen al vroeg van te voren met de voorbereidingen. In de avond had ik basteballtraining en daarna had mijn gastmoeder voor het hele team gekookt voor mijn verjaardag.

Vorig weekend was het hunt seizoen begonnen. Hierbij ga je in het bos jagen op herten. Er zijn 9 dagen in het jaar dat je een hert kan schieten met een pistool. De rest van het jaar kun je ze schieten met pijl en boog. Je kan hier je eigen pistool kopen als je 12 jaar bent en een clear background hebt, is weer eens wat anders dan in Nederland. Ikzelf heb niet gehunt, maar mijn familie wel. In plaats van hunten heb ik met mijn gastbroer en gastzus in een avond 4 (!) kerstfilms gekeken. JA, ik ben al helemaal in de kerstsfeer.

Op donderdag was het thanksgiving. Hierbij kom je met je hele familie samen en eet je heel veel. Meestal is het kalkoen met bijgerechten en heel veel taart. Zo hadden wij 6 taarten. Om 11u 's avonds ben ik met mijn gastmoeder en gastzus vertrokken naar de mall, want het was Blac Friday. Hierbij is heel veel on sale, en begint het kerstseizoen officieel. We hebben de hele nacht en ochtend gewinkeld. In de mall was het gelukkig niet zo druk. Maar toen mernards, een soort gamm/praxis, om 6AM openging, was het echt gekkenhuis. Suoer druk en kassarijen van 150meter lang. Ja, een beetje veel van het goede vond ik, haha! Electronica is echt heel goedkoop op Black Friday. Zo waren beats omgrekend 70EU. En ik heb veel leuke (en goedkope) dingen gekocht op black friday.

Nu ben ik net terug van mijn bastketball game. Terwijl ik aan het spelen was hadden vrienden me aangemoedigd in het Nederlands, door Engelse zinnen te vertalen naar het Nederlands. Dat vond ik echt zoo lief, haha. Ik ga nu snel slapen, want ik heb morgen weer ochtendtraining om 6AM.

Dikke kus, Ilja.

Reacties

Reacties

Rob

Ik geloof dat je echt dikke pret heb he meiske.geniet ook maar ervan!!
Groetjes van Tiny en Rob

bianca

Heerlijk Ilja, genieten !!!!!

Marly Panayotopoulos

Leuk, je verhalen te lezen Ilja! Middenin hete
het Amerikaanse leven. Wat een ervaring; geniet ervan! Groeten ook van Con

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active